Voorbereiding

Nog 6 weken ter voorbereiding op de SAP cup. Waar bestaat dat uit?

Ik ben naar de Atlas cup, C wedstrijd, gaan kijken om sfeer te proeven. Kijken hoe het nou eigenlijk verloopt  op zo’n wedstrijd. Hoe werkt dat eigenlijk allemaal op het podium met call-outs, de poses, vergelijkingen etc. Ook wilde ik graag gaan kijken naar de T-walk. Ja hahaha….daar zie ik zo tegenop om te doen, maar na het gezien te hebben vond ik het meevallen. Het oefenen gaat best goed eigenlijk en de poses zitten er goed in. Het is erg leuk om te doen en zeker als ik al in mijn wedstrijd bikini kan rondhuppelen.
Dus mijn wedstrijd bikini aangeschaft. Zo gaaf! Kan ik ook afvinken van mijn lijstje. Krultang voor mooie grove krul, check.
Wat staat er dan nog op? Poseerschoenen, nagels en uiteraard training en dieet. En dat laatste is tegengevallen. Ik was van 2100 naar 1700 kcal gegaan, want niet eens zo weinig is, maar voor mijn lijf ging het echt te snel. Kreeg een foodcrash en dat is eigenlijk niet hetgene waar je in deze fase van je voorbereiding op zit te wachten.
Ik was daardoor wel echt in een dikke dip. Wat baalde ik zeg. Wilde de handdoek in de ring gooien. Het was ook gekkenwerk dat ik nog wilde proberen op het podium te staan. Ik leek wel gek. Door het opzetten van Everyday Fit was ik een tijd volledig gestopt en eigenlijk te laat weer de boel opgepakt.

In de club kom ik het ook wel tegen. Leden die ook beginnen te werken aan hun doel, maar als het even niet gaat dan  in een dip raken. Maar wat zeg ik dan: don’t give up! Blijf de focus houden. Hoe moeilijk ook. Ja, als ik het tegen mijn klanten zeg dan geldt dat ook voor mij. Ik las een mooie zin in de Happinez van een Yogaleraar: Anicha (=verandering). Dat wat je nu voelt, verandert, dus plak er geen etiket op. En zo is het. Een gevoel is een verandering. Je kan je rot voelen, dip hebben. Accepteer het, mag zo zijn, maar geef het geen eitket/geen naam. Het kan zo weer anders zijn.

Nu ben ik weer een paar dagen hoger in de calorieën om weer te balansen. Toch moet ik gauw naar minder calorieën, want mijn vetpercentage is echt te hoog voor op het podium. Ik zit nu hoog in de eiwitten en super laag in de koolhydraten en dat gaat prima. Ik voel mij na twee dagen echt veel beter en was vanavond zelfs weer beter in mijn training. Ben dus heel benieuwd wat mijn lichaam verder nog gaat doen. Dus mijn gevoel is weer verandert.

I can. I will. End of story.