OFF DAY

Gisteren had ik toch echt even een dikke off day.  Nou ja eergisteren eigenlijk ook al een beetje. Ik heb moeite met de voeding. Onlangs een super goed voedingsschema gekregen, maar toch…..Ik vind het niet meevallen om niet gewoon te kunnen eten wat anderen eten. Ik hou van chocola, friet, koekjes… Ik ben inmiddels naar de Efteling geweest met al mijn bakjes, een verjaardag doorstaan, maar gister lekker op het terras ging het een beetje mis. Ik heb een grote cappuccino gedronken en een overheerlijk meergranen broodje zalm, geitenkaas gegeten. Op zich eigenlijk niet geheel verkeerd, maar dit staat natuurlijk niet in mijn schema. Op het moment genoten van de gezelligheid met een vriendin, mijn dochter en haar kleintje op het terras met een lekker zonnetje, maar daarna gaat het toch vreten. Toen moest ik denken aan een artikel dat ik onlangs zelf gelezen heb. “Hoe overleef ik Koningsdag en andere festivals” van Fitgirls. Ja, dat is voor mij ook de vraag. Zodra het zonnetje schijnt denk ik ook: FES-TI-VAL!! Het is toch het heerlijkste wat er is in de summer. Maar goed, je bakjes superfood, BCAA’s en WHEY shakes kan je niet mee slepen en in je kluisje leggen. Festival onthouding is een zware straf en dus ga ik ook voor de beste tips van fitgirls;
1. De eerste keus is natuurlijk ga ik wel of niet naar ……..als je het niet opzoekt is het natuurlijk makkelijker.
2. Bedenk dat je elk feestje, festival of terrasmoment altijd zelf de keuze hebt, maak je afweging bewust. Zo kan het een keuze zijn om het even helemaal los te laten, prima! Maar niet als je je vervolgens schuldig gaat voelen. Laat het dan ook echt los en geniet. Spreek wel met jezelf af om het de volgende dag weer op te pakken. Op die manier zijn je doelen echt niet meteen mislukt
3. Ongeacht welke lifestyle je kiest, je zult altijd te maken krijgen met negatieve reacties vanuit je omgeving. Mensen proberen je misschien over te halen om toch dat drankje te nemen of lachen je uit vanwege je healthy snacks. Laat het gaan. Kies voor wat jij belangrijk vindt en wat voor jou goed voelt. Maak bijvoorbeeld de afweging of je alcohol drinkt omdat je omgeving dit stimuleert of omdat je echt zélf zin hebt in dat wijntje.
4.Nogmaals; het is allemaal prima, maar accepteer de consequenties. Kun je die stiekem niet accepteren? Maak dan een andere keuze.
Nou zo komt Sarah de zomer wel weer door 🙂

foto