Waarom krachttraining bij Everyday Fit?

Bij Everyday Fit helpen wij jou graag persoonlijk begeleiden en helpen om de bovengenoemde doelstellingen te bereiken. Persoonlijk, kwaliteit en resultaat zijn de 3 speerpunten waar wij bij Everyday Fit naar streven. Er is dan ook altijd een gediplomeerde trainer aanwezig om jou persoonlijk te begeleiden, persoonlijke aandacht geeft en die bijvoorbeeld let op jou houding en uitvoering van de oefeningen tijdens het trainen. Bij Everyday Fit train je op een kleinschalige locatie waarbij deze persoonlijk aandacht en natuurlijk het plezier en de gezelligheid op nummer 1 staan.

Krachttraining

Hoewel steeds meer mensen het nut van krachttraining beginnen in te zien, bestaan er nog voldoende fabeltjes over dit onderwerp. Zo zou krachttraining iets voor mannen zijn, zou je er als vrouw te breed van worden en zou cardio beter zijn om veel calorieën te verbranden. Niets is minder waar, krachttraining heeft voor iedereen gezondheidsvoordelen.

Meer vetverbranding in rusttoestand

Door alleen een cardiotraining te doen verbrand je alleen calorieën tijdens de training, terwijl de verbranding na een krachttraining nog zo’n 24 uur doorwerkt. Daarnaast ontwikkel je door krachttraining meer spiermassa.

Kracht is je motor in het dagelijks leven

Door krachttraining te doen bouw je meer spiermassa op en word je dus sterker. Dit heeft voordelen voor jou in het dagelijks leven, want kracht is de motor van bijna iedere beweging die je maakt. Fietsen, lopen, stofzuigen, een potje openmaken, boodschappen tillen, voor bijna alle ogenschijnlijk simpele handelingen in het dagelijks leven gebruik je kracht.

Je lichaam ziet er beter uit

Wanneer je alleen cardiotraining doet verbrand je calorieën en werk je hoofdzakelijk aan je conditie. Als je krachttraining doet verbrand je vet en bouw je tegelijkertijd spiermassa op. Hierdoor krijgt je lichaam meer definitie, oftewel je spieren tonen meer en je komt strakker in je vel te zitten.

Je algemene gezondheid verbeterd

Krachttraining heeft bewezen positieve effecten op je gezondheid. Zo verbeter je hiermee je insuline gevoeligheid, waardoor de kans op diabetes type 2 afneemt. Daarnaast neemt je botdichtheid toe als je aan krachttraining doet. Dit is met name van belang voor vrouwen omdat deze dichtheid jaarlijks met 3% daalt.

Nu direct online inschrijven via ons inschrijfformulier.